Beeldende Media en verwerkingsopdrachten
Leer de basiskenmerken van fotografie, film en stopmotion overbrengen. Hoe ontwikkel je een verwerkingsopdracht? Welke rol speelt taal bij media? Hoe evalueer je gemaakte eindproducten? Hoe ontwikkel je een leerlijn?
Cultuuronderwijs koppelen aan thema’s WO, taal, projectweken
Uitwerken van thema’s in technieken, vaardigheden of competenties uit een of meerdere kunstdisciplines.
Leerlingen als razende reporters
Fotostrip maken
Met fotocamera’s en simpele bewerkingstechnieken aan de slag.
Spoken word
Je eigen verhaal (durven) vertellen en jezelf vinden op papier en podium.
Implementatie muziekleerlijn of -methode
Er zijn meerdere manieren mogelijk om deze implementatie te ondersteunen. Variërend van teamtrainingen, tot voorbeeldlessen tot co-teaching of coaching.
Leerlijn beeldende vorming creëren en implementeren
Evt. in verbinding met andere vakken. Door: diverse kunstenaars en beeldend docenten als Stephanie Rhode, Femke van Os, Femke Kempkes e.a.
Professionaliseren ateliermiddagen
Verbinding maken met thema’s WO of taalmethode. Of ateliers verbinden aan leerlijn.
VTS
Visual thinking strategies. Met kinderen aandachtig en open naar kunst leren kijken.
Drama in de Gouden weken
Via drama werken aan een goede sfeer in de klas. Er zijn leskaarten beschikbaar, die zijn onderverdeeld naar hoofddoel. De verschillende hoofddoelen zijn: samenwerken, vertrouwen, luisteren en kijken, concentreren, spelplezier.