Beeldende Media en verwerkingsopdrachten

Leer de basiskenmerken van fotografie, film en stopmotion overbrengen. Hoe ontwikkel je een verwerkingsopdracht? Welke rol speelt taal bij media? Hoe evalueer je gemaakte eindproducten? Hoe ontwikkel je een leerlijn?

Volksverhalen

In deze workshop gaat Kasumai Dunia in gesprek over diversiteit en inclusiviteit. De docenten wordt handvatten meegegeven om te bouwen aan een inclusieve klas.

VTS

Visual thinking strategies. Met kinderen aandachtig en open naar kunst leren kijken.

Buiten de lijntjes

Tijdens dit interdisciplinaire project nemen kunstenaars en kunstvakdocenten een bak inspiratie en werkvormen mee die de leerkrachten en kinderen verrassen en inspireren. Op basis van een boek, een thema of bijvoorbeeld een film worden lessen, workshops en trainingen georganiseerd om leerkrachten en kinderen kennis te laten maken met werkvormen die nét even anders dan anders […]

Drama in de Gouden weken

Via drama werken aan een goede sfeer in de klas. Er zijn leskaarten beschikbaar, die zijn onderverdeeld naar hoofddoel. De verschillende hoofddoelen zijn: samenwerken, vertrouwen, luisteren en kijken, concentreren, spelplezier.

Theater & thema’s

Koppeling theater aan thema’s uit VierKeerWijzer, IPC, Blink, Faqta e.a. In overleg ontwikkelt De Theaterfabrique theaterprojecten en -lessen gekoppeld aan de thema’s van de school. (leskaarten beschikbaar)

Leskaarten theater

Hoe breng je kinderen eenvoudig en zelfstandig tot spel? De leskaarten theater geven korte, heldere spelinstructies aan de spelers, waardoor er snel scènes ontstaan die eindeloos gevarieerd kunnen worden.