Kris Kras Atelier op school
Kris Kras Atelier op school 2 atelierpedagogen werken met ieder een halve klas in een tot atelier omgebouwde ruimte. Op een dag komen zo 3 hele klassen aan bod. In elke ruimte staan verschillende workshopstations ter keuze klaar. Graag 2 atelierdagen achter i.v.m. met opbouwen.
Lezing Begrijpen met je Handen, een praktijkgerichte visie op kind en creativiteit
Lezing Begrijpen met je handen, een praktijkgerichte visie op kind en creativiteit Inspirerende lezing met foto’s en korte films uit de praktijk. Van ‘Wat moet ik doen?’ naar niet meer kunnen stoppen.
Teamtraining Begrijpen met je Handen
Teamtraining Begrijpen met je Handen Een studiedag met inspirerende lezing en verschillende workshopstations met materialen die ook voor kinderen tot de verbeelding spreken. Voor blijvende eyeopeners op creatief gebied.
KunstZinnig voor het S(B)O
Eenvoudige thematische online lessen van ca. 30 minuten om vanuit plezier aan het werk te gaan met beeldend, dans, drama, techniek of muziek.
Procesgerichte didactiek
Door te focussen op het (creatieve) onderwijsproces worden je lessen betekenisvoller en zijn leerlingen meer betrokken. Hoe krijg je de leerlingen in een creatieve flow d.m.v. didactische stappen?
Iedereen is een kunstenaar!
Tools om procesgericht te werken met je leerlingen (i.p.v. productgericht).
Creativiteit en spel
Het gebruik van spellen en games om creatief gedrag te stimuleren.
Procesgerichte didactiek in de praktijk
Balans tussen kennis, vaardigheid én eigenheid van de leerling.
Van Pinterest tot les
Hoe kom je van een idee tot een inhoudelijke beeldende les? We bekijken o.a. procesgerichte didactiek en het creatieve proces.
Bevo-training
Voor leerkrachten die vaardiger willen worden met materialen en technieken. Maart – april 2023
Inrichten en gebruiken atelierlokaal
Wat heb je als school nodig aan materialen en technieken om je atelier goed in te zetten?
Procesgerichte werkwijze Begrijpen met je Handen
Procesgerichte werkwijze Begrijpen met je Handen Veel praktische handvaten voor onderzoekend leren en creatief onderwijs. Weg van 30 dezelfde werkjes, heen naar eigenaarschap en betrokkenheid in de klas.