Kris Kras Atelier op school

Kris Kras Atelier op school 2 atelierpedagogen werken met ieder een halve klas in een tot atelier omgebouwde ruimte. Op een dag komen zo 3 hele klassen aan bod. In elke ruimte staan verschillende workshopstations ter keuze klaar. Graag 2 atelierdagen achter i.v.m. met opbouwen.
Lezing Begrijpen met je Handen, een praktijkgerichte visie op kind en creativiteit

Lezing Begrijpen met je handen, een praktijkgerichte visie op kind en creativiteit Inspirerende lezing met foto’s en korte films uit de praktijk. Van ‘Wat moet ik doen?’ naar niet meer kunnen stoppen.
Teamtraining Begrijpen met je Handen

Teamtraining Begrijpen met je Handen Een studiedag met inspirerende lezing en verschillende workshopstations met materialen die ook voor kinderen tot de verbeelding spreken. Voor blijvende eyeopeners op creatief gebied.
Beeldende Media en verwerkingsopdrachten

Leer de basiskenmerken van fotografie, film en stopmotion overbrengen. Hoe ontwikkel je een verwerkingsopdracht? Welke rol speelt taal bij media? Hoe evalueer je gemaakte eindproducten? Hoe ontwikkel je een leerlijn?
KunstZinnig voor het S(B)O

Eenvoudige thematische online lessen van ca. 30 minuten om vanuit plezier aan het werk te gaan met beeldend, dans, drama, techniek of muziek.
Presenteren met je klas

Hoe werk je met je klas toe naar een presentatie in: Beeldend Cartoon Circus Dans Filmmuziek Fotografie Kostuums Muziek Poëzie Schimmenspel Tekst Theater
Cultuuronderwijs koppelen aan thema’s WO, taal, projectweken

Uitwerken van thema’s in technieken, vaardigheden of competenties uit een of meerdere kunstdisciplines.
Basisvaardigheden media

Foto’s bewerken, gifjes maken, filmpjes editen en fotostrip maken.
Fotostrip maken

Met fotocamera’s en simpele bewerkingstechnieken aan de slag.
Spoken word

Je eigen verhaal (durven) vertellen en jezelf vinden op papier en podium.
Begeleiding op gitaar & keyboard

D.m.v. simpele akkoorden liedjes leren begeleiden.
Implementatie muziekleerlijn of -methode

Er zijn meerdere manieren mogelijk om deze implementatie te ondersteunen. Variërend van teamtrainingen, tot voorbeeldlessen tot co-teaching of coaching.
Zingen met je klas

Hoe gebruik je je eigen stem en hoe krijg je je klas aan het zingen?
Schoolinstrumenten inzetten in de klas

Het instrumentarium van de school (beter) leren kennen en lesideeën opdoen.
Van Pinterest tot les

Hoe kom je van een idee tot een inhoudelijke beeldende les? We bekijken o.a. procesgerichte didactiek en het creatieve proces.
Leerlijn beeldende vorming creëren en implementeren

Evt. in verbinding met andere vakken. Door: diverse kunstenaars en beeldend docenten als Stephanie Rhode, Femke van Os, Femke Kempkes e.a.
Professionaliseren ateliermiddagen

Verbinding maken met thema’s WO of taalmethode. Of ateliers verbinden aan leerlijn.
Bevo-training

Voor leerkrachten die vaardiger willen worden met materialen en technieken. Maart – april 2023
Afrikaanse doeken schilderen

Aansluiting bij thema’s als Afrika, Reis de wereld rond, Op zoek naar verre landen, Wereldreizen e.a.
Inrichten en gebruiken atelierlokaal

Wat heb je als school nodig aan materialen en technieken om je atelier goed in te zetten?
Theater en Taal voor het SBO

Aansluiting drama bij taalonderwijs. Afgestemd op de doelgroep van het speciaal basisonderwijs.
Theatermaken met kinderen

Van kinderboek naar presentatie. Hoe maak je met kinderen een presentatie of voorstelling, geïnspireerd op een kinderboek?
Leskaarten theater

Hoe breng je kinderen eenvoudig en zelfstandig tot spel? De leskaarten theater geven korte, heldere spelinstructies aan de spelers, waardoor er snel scènes ontstaan die eindeloos gevarieerd kunnen worden.
Procesgerichte werkwijze Begrijpen met je Handen

Procesgerichte werkwijze Begrijpen met je Handen Veel praktische handvaten voor onderzoekend leren en creatief onderwijs. Weg van 30 dezelfde werkjes, heen naar eigenaarschap en betrokkenheid in de klas.